Nemyslím si, že je knížka pro děti špatná, spíše si v ní naleznou jinou dějovou linii a poslání, které jim má knížka dát. Při čtení je nutno přemýšlet nad tím, co čtete a co tím chtěl autor vlastně říci. Uvědomíte si spoustu věcí a jste vlastně nadchnuti tím, že má Antoine de Saint-Exupéry naprostou pravdu, ve všem.
Jedny z hlavních myšlenek, které nás v příběhu provázejí, vyzchází z loučení lišky a malého prince:
„Sbohem“, řekla liška. ,,Tady je to mé tajemství, úplně prostinké:
Správně vidíme jen srdcem. Co je důležité, je očím neviditelné.“
…
,,A pro ten čas, který jsi své růži věnoval, je ta tvá růže
tak důležitá.“
…
,,.Lidé zapomněli na tuto pravdu,“ řekla liška. ,,Ale ty na ni nesmíš
zapomenout. Stáváš se navždy zodpovědným za to, cos(kohos) k sobě připoutal. Jsi zodpovědný za svou růži...“
A malý princ si všechny lišky slova opakoval, aby si je zapamatoval.
Na závěr ukázka jedné kapitoly. Nevím proč, ale tahle mě zaujala, četla jsem jí 3krát...
,,Dobrý den,“ pozdravil malý princ.
,,Dobrý den,“ řekl výhybkář.
,,Co tu děláš?“ zeptal se malý princ.
,,Třídím cestující po tisícových balících,“ řekl výhybkář.
,,Vypravuji vlaky a ty je odvážejí hned napravo, hned nalevo.“
A osvětlený rychlík, dunící jako hrom, otřásl domkem
výhybkáře.
,,Mají náramně na spěch,“ řekl malý princ. ,,Co hledají?“
,,To neví ani člověk na lokomotivě,“ odpověděl výhybkář.
A druhý osvětlený rychlík zaduněl v opačném směru.
,,To se už vracejí?“ ptal se malý princ.
,,To nejsou oni,“ řekl výhybkář. ,,To jsou zase jiní.“
,,Nebyli snad spokojeni tam, kde byli?“
,,Nikdy nejsme spokojeni tam, kde jsme,“ vysvětloval výhybkář.
A jako hrom zaduněl třetí osvětlený rychlík.
,,To jedou za těmi prvními cestujícími?“ zeptal se malý princ.
,,Nejedou vůbec za ničím,“ řekl výhybkář. ,,Ve vlaku spí nebo
zívají. Jen děti mají nos přitisknutý na okna.“
,,Jedině děti vědí, co hledají,“ pravil malý princ. „Ztrácejí
čas pro hadrovou panenkou, panenka žačne být pro ně hrozně
důležitá, a když jim ji někdo vezme, pláčou...“
,,Mají štěstí,“ řekl výhybkář.